Sistem solar

Multi oameni care vad ca am sistem de incalzire cu panou solar ma intreaba „cum merge”.

Raspunsul e ca vara merge foarte bine. E de vazut daca va merge cat de cat si la iarna.

Eu am cumparat un sistem cu aport la incalzire cu vreo 3800 de euro, si in principiu, daca e soare, ar trebui sa mai salveze din gazul folosit de CT pe care o am. Problema e ca iarna nu prea e soare. La noi, 5 luni pe an nu prea e soare, spune wikipedia, si 7 luni este. Mai exact, soare 210 zile, innorat 155. Ceea ce ma face un optimst, pt. ca eu vad ca 7 luni e soare si deci voi avea apa calda si ceva aport la incalzire; in cele 5 luni de nori, sistemul solar produce ceva apa calda, dar mai curand o preincalzeste pentru centrala termica. Totusi, chiar si asa, e un castig, pentru ca centrala nu mai „lucreaza” la fel de intens… Ma gandesc ca asta va prelungi si durata de viata a centralei termice.

Am recuperat 1500 euro din ei 3800 prin programul Casa Verde, si se cheama ca am luat un sistem ok cu aport la incalzire, cu vreo 2300 euro.

Planul meu e inca si mai complicat. Am apelat DIN NOU la programul Casa Verde, am depus dosar deci pe 2011, si dupa ce se aproba vreau sa imi mai fac un sistem alipit de cel vechi. Mai exact, sa imi iau un sistem cu un panou mic care sa fie DOAR pentru incalzire, fara apa menajera. Acest mic sistem vreau sa il realizez doar cu cei 1500 de euro de la Mediu, fara sa mai „scot” alti bani. Am ochit pt. asta un panou solar mic cu cca 900 euro special pentru zile innorate, pe langa care mai vin multe alte cheltuieli, dar sper sa se incadreze.

In concluzie, panoul solar ofera apa calda din abundenta pe timpul verii, ajunge pt 5 persoane lejer. E foarte util. In ce priveste incalzirea, vom vedea la iarna.

Acest articol a fost publicat în jurnal de casa. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu